sábado, 25 de junio de 2011

A partir de Pardines "se acabó la farsa"

No sortir la revetlla de Sant Joan té els seus avantatges, poder matinar l'endemà i estar en condicions per a poder pedalar. No tenir el nostre cotxe té els seus desavantatges, tals com ficar dos bicicletes i una bossa d'esport en un maletero impossible. La sortida programada és circular i discorre entre Vilallonga de Ter, Tregurà, Pardines, Abella i Vilallonga de Ter.

Conduim fins a Vilallonga de Ter, allà parquem i enfilem carretera amunt fins a Tregurà. Pujada per asfalt amb pendent costant, seguidament pujada per pista fins a 2000m d'altitud. Estàvem dins dels núvols envoltats de vaques que pasturaven i...silenci. Només se sentia el nostre pedalar. Damunt dels nostres caps podiem veure àguiles bestials que voltaven atentes a qualsevol moviment en fals. Això no té preu.

Després de la pujada arribem a un pla, passem un refugi i tot baixada. Anem creuant salts d'aigua del desgel i de fons encara podem veure neu en algun cim. La ruta passa d'una vall a una altra, de pastures a boscos d'avets i les vistes són precioses.
Baixem fins a la carretera i hem de pujar 3 Km fins a Pardines. En total fins aquí 37,5 Km assequibles entre pujades i baixades.

A partir de Pardines, i ja amb la panxa plena, la cosa canvia, i molt!
Al bar on vam esmorzar ja ens van avisar. Sortim de Pardines pel Camí de Camprodon. Ara ve pujada i pedra. Molt desnivell i pedra solta fins arribar a la Collada verda. Es fa dur si no tens tècnica i et falta força. Però altament recomanable per a qui vulgui fer un bon entrenament. La vegetació és molt variada, fins i tot vaig veure maduixeres silvestres, i al loro! abunden les ortigues, aneu amb compte. Es van creuant petits rierols, s'ha de tenir en compte en el cas de fer la sortida dies després de pluja.
Un cop estem a dalt de tot comença la baixada, una part de la baixada és amb pedra però es baixa bé.  En el meu cas, lenta.
La baixada de l'Abella fins a la carretera està asfaltada i ja de tornada a Vilallonga.
En resum, la recomano, molt maca i amb unes vistes dignes d'aquest país.